Advies voor het starten van een webshop
Ruim 10 jaar geleden in 2008 gestart met het onze allereerste webshop en zodoende de nodige ervaring opgedaan met de online verkoop van diverse producten. In de afgelopen 10 jaar heeft deze online markt een enorme groei door gemaakt, veel webshops zijn hobbymatig gestart en het was nog vrij eenvoudig om goede online vindbaarheid te realiseren, er waren immers minder concurrenten. Anno 2018 is het wel even anders en de concurrentie is ernorm, niet alleen van winkels met een vergelijkbaar aanbod maar ook van grote online platformen die als warenhuizen fungeren. Het zijn vooral de reputatie van de webshop, de prijs, de snelheid van leveren en service die bepalen of de consument wel of niet over gaat tot een aankoop in jouw te starten webshop.
Uiteraard speelt het assortiment en verkooppijzen waarvoor u uw producten kunt aanbieden een belangrijke rol, deze moeten op zijn minst concurrerend zijn maar des te belangrijker nog, hoe snel kunt u de producten bij uw klanten krijgen. Voor 23.00 besteld, morgen in huis is zo'n beetje 1 van de belangrijkste factoren en meer en meer vanzelfsprekend geworden. Als specialist in de verkoop van uw producten kunt u zelf het onderscheid maken, uw kennis delen online en advies geven met betrekking tot het maken van de keuze voor uw (potentiële) klant. Met de juiste content en vooral gericht op oplossingen waar klanten naar zoeken in bijvoorbeeld Google gaat u de grootste winst halen, dit is een continu proces en verdient uw volledige aandacht. Zaken als logistiek en administratie moeten efficiënt zijn ingericht zodat u al uw tijd kunt richten op het trekken van zoveel bezoekers naar uw webshop. Als startende webshop is het bijvoorbeeld niet zo eenvoudig om tot 23.00 èn in het weekend bestellingen te kunnen verwerken, vooral als het (nog) ontbreekt aan volume zijn de kosten voor het ophalen van uw pakketten door postNL of DHL 's avonds laat veel te hoog en zullen niet opwegen tegen de opbrengsten. Zelf weg brengen is ook geen optie, er zijn immers geen servicepunten (in winkels) die tot zo laat geopend zijn. Uitbesteding van de logistiek is dan wellicht de beste optie en het hoeft (vooral) in het begin niet eens heel veel duurder te zijn dan het zelf doen. Bij uitbesteding bespaart u op kosten van het huren van een eigen pand, het inhuren van personeel, etc.etc.
Bent u nieuwsgierig geworden naar onze dienstverlening en wilt u meer informatie? Neemt u dan contact op per mail op info@pakketservice-breda.nl of telefonisch met Stephan Broeders op 06 - 12 14 07 11.